dimarts, 2 de novembre del 2010

SORTIDA SUBIRATS CICLE MITJÀ

El passat dijous 14 d’octubre els alumnes de Cicle Mitjà vam anar a Subitats, un poble que està a la comarca de l’Alt Penedès, molt a prop de Sant Sadurní d’Anoia.



Vam anar a la masia casa Valldeperas. Allà ens esperaven els monitors. De seguida ens vam posar a esmorzar a l’aire lliure i a continuació vam jugar una estona.



Llavors vam entrar a l’interior de la casa. Un dels monitors ens va parlar de l’ofici més antic del món, el terrissarire. Ens va ensenyar diferents peces fetes de fang i ens en va dir el nom. A continuació ens va mostrar el taller amb les diferents màquines i modelà dues peces amb el torn.


Tot seguit ens va tocar el torn a nosaltres: vam modelar una rosa i després, lliurament, cadascú va crear el que va voler. En acabar els monitors van posar música i vam ballar.





Llavors vam tornar a sortir a fora, on ens esperava una altra monitora, la Berta, que ens va explicar i ensenyar què era una vinya, diferents arbres mediterranis i plantes aromàtiques.




De tornada de la passejada pel bosc i després de jugar a la bomba, vam dinar i tot seguit vam poder gaudir d’un parc on hi havia una tirolina.



Cap a les 16:00 vam acomiadar-nos i vam pujar a l’autocar per fer el viatge de retorn cap a Monistrol. Ens ho vam passar MOLT BÉ!!!

SORTIDA SUBIRATS CICLE MITJÀ


El passat dijous 14 d’octubre els alumnes de Cicle Mitjà vam anar a Subitats, un poble que està a la comarca de l’Alt Penedès, molt a prop de Sant Sadurní d’Anoia.


Vam anar a la masia casa Valldeperas. Allà ens esperaven els monitors. De seguida ens vam posar a esmorzar a l’aire lliure i a continuació vam jugar una  estona. 


Llavors vam entrar a l’interior de la casa. Un dels monitors  ens va parlar de l’ofici més antic del món, el terrissarire. Ens va ensenyar diferents peces fetes de fang i ens en va dir el nom. A continuació ens va mostrar el taller amb les diferents màquines i modelà dues peces amb el torn.

Tot seguit ens va tocar el torn a nosaltres: vam modelar una rosa i després, lliurament, cadascú va crear el que va voler. En acabar els monitors van posar música i vam ballar.





Llavors vam tornar a sortir a fora, on ens esperava una altra monitora, la Berta, que ens va explicar i ensenyar què era una vinya, diferents arbres  mediterranis i plantes aromàtiques. 



De tornada de la passejada pel bosc i després de jugar a la bomba, vam dinar i tot seguit vam poder gaudir d’un parc on hi havia una tirolina.


Cap a les 16:00 vam acomiadar-nos i vam pujar a l’autocar per fer el viatge de retorn cap a Monistrol. Ens ho vam passar MOLT BÉ!!!

dimarts, 26 d’octubre del 2010

Renovació consell escolar

Benvolguts/es
El proper mes de novembre tots els centres educatius de Catalunya faran les eleccions de renovació dels Consells Escolars, lògicament, el nostre centre també està immers en aquestes renovacions.
Però a hores d'ara no us podem donar molta més informació fins que no es reuneixi l'actual Consell Escolar i aprovi les normes de procediment d'aquestes eleccions.
Per tant, molt aviat us podrem continuar informant per aquest canal o pel de les circulars escolars de sempre.

dilluns, 25 d’octubre del 2010

VISITA DE CICLE INICIAL AL MÓN ST. BENET


El passat divendres 8 d’octubre els nens i nenes de cicle inicial varem visitar Món Sant Benet a Sant Fruitós de Bages. Només arribar ens vam dividir en dos grups per tal de realitzar els diferents tallers. Aquests eren : “Bon dia, esmorzem!” després d’escoltar les explicacions del que és un esmorzar saludable, jugàrem amb un dau gegant per confeccionar diferents esmorzars. I per acabar ens vam asseure per menjar els cereals, la fruita i el iogurt.
Mentre l’altre grup visitava l’hortet de St. Benet i realitzava el taller:”Planta’t a l’hort”; tot tivant del carretó ple de fems i la pala vam cavar, adobar i plantar cebes, alls, enciams i escarola. Un cop plantades les vam regar. Seguidament collirem fruits de l’hort que ens menjaren allà mateix.
Després d’intercanviar les activitats vam anar a dinar al bosquet aprofitant l’estona que ens quedava per jugar a fer cabanes i a buscar bolets, aventures,...